działamy razem
Aplikacja
Admini
Wzrost
przychodów
Oceny
i nagrody
WYBIERZ Z MENU
Fakturowanie
W celu zalogowania się do panelu, gdzie będziesz zarządzał swoimi rezerwacjami wejdź na stronę noclegi.pl i w prawym górnym rogu wybierz przycisk: Logowanie.
Następnie wybierz zakładkę jestem noclegodawcą i wprowadź swoje dane do logowania, czyli adres mailowy oraz hasło, które ustawiłeś do logowania.
Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do logowania możesz samodzielnie je zmienić wybierając opcję: Nie pamiętam mojego hasła.
Po zalogowaniu widzisz panel administracyjny Twojego obiektu. Po lewej stronie ekranu znajdują się zakładki, które pozwolą modyfikować ustawienia obiektu.
Zakładka Ceny i dostępność - "podzakładka" Ceny i kalendarz: pozwoli na ustawienie cen w różnych okresach roku. Możesz modyfikować ceny zarówno dla poszczególnych dni jak i dłuższych okresów.
Możesz również ustawić dostępność, czyli ile swoich pokoi lub apartamentów w określonym terminie oferujesz swoim turystom.
Jak ustawić dostępność i ceny na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
Zakładka podgląd kalendarza pozwala na sprawdzenie jakie terminy w danym miesiącu są już zarezerwowane a jakie jeszcze dostępne.Możesz również przeglądać przyszłe miesiące.
Zakładka warunki rezerwacji czyli inaczej restrykcje pozwala na ustawienie ograniczeń dotyczących pobytów. Możesz tu ustawić np minimalną lub maksymalną liczbę dni pobytu. Możesz również ustawić, że określony dzień nie jest dniem przyjazdu lub wyjazdu. Pozwoli to na ustalenie tz turnusów czyli pobytów od soboty do niedzieli.
Pole: konieczność wcześniejszej rezerwacji pozwala na zdefiniowanie o ile dni wcześniej turysta powinien zarezerwować pobyt w Twoim obiekcie.
Jak ustawić warunki rezerwacji na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
W zakładce Dzieci/Wyżywienie definiujesz:
Specjalne ceny dla dzieci: Można wybrać, czy chcesz ustawić specjalne ceny dla dzieci. Jeśli tak, to można ustawić minimalny i maksymalny wiek dzieci, które kwalifikują się do tych cen, a także wybrać, czy dzieci poniżej pewnego wieku będą nocować bez opłat, czy będzie konieczna dopłata.
Przedział wiekowy: Można dodać nowe przedziały wiekowe dla dzieci.
Sposób prezentacji cen dla dzieci: Można wybrać, czy ceny dla dzieci mają być pokazane jako stała dopłata do ceny za dorosłych, czy jako procentowa wartość ceny za dorosłych.
Rodzaje wyżywienia: Można zaznaczyć, jakie opcje wyżywienia są dostępne. Do wyboru są opcje takie jak: bez wyżywienia, pełne wyżywienie, śniadanie, śniadania i obiadokolacje, soft all inclusive oraz all inclusive.
Wyżywienie zawarte w cenie pokoju: Można ustawić, jakie wyżywienie jest zawarte w cenie pokoju (np. bez wyżywienia).
Ceny dla osób dorosłych: Można określić ceny za wyżywienie dla osób dorosłych, wybierając między opcją bez wyżywienia a wyżywieniem w cenie.
Jak ustawić ceny i wyżywienie dla dzieci na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
W zakładce Przedpłaty/anulacje możesz ustawić zasady wg których będziesz pobierał przedpłaty od gości, którzy zarezerwują pobyt w obiekcie.
Oto co możesz ustawić:
Ustawienia przedpłaty i anulacji:
- Możesz zdecydować, czy goście muszą wpłacić przedpłatę, aby zabezpieczyć rezerwację.
- Możesz ustawić elastyczne zasady anulacji lub określić, że rezerwacja wymaga przedpłaty.
Nazwa reguły:
- Zakwaterowanie bez przedpłaty:
Możesz wybrać, czy pozwolisz na rezerwację bez wymaganej przedpłaty.
Okres anulacji:
- Możesz ustawić liczbę dni przed przyjazdem, w których gość może anulować rezerwację bez ponoszenia kosztów.
- Możesz zdecydować, czy w przypadku anulacji blisko daty przyjazdu jest wymagana przedpłata.
Szczegóły dotyczące przedpłaty:
- Możesz wybrać, jakie metody przedpłaty są akceptowane (np. przelew bankowy, karta kredytowa).
- Możesz podać dane do przelewu krajowego i zagranicznego, w tym nazwę banku, numer konta (IBAN) oraz kod SWIFT.
-Możesz zdecydować, czy potrzebujesz potwierdzenia bankowego o dokonaniu przelewu.
Informacje wymagane przy przelewie:
-Możesz wybrać, jakie informacje powinien zawierać przelew od gościa, np. imię i nazwisko gościa, datę rezerwacji, adres e-mail, numer rezerwacji
W tej zakładce Zniżki możesz ustawić zniżki lub dopłaty, jeśli występują podczas rezerwacji pobytu w obiekcie.
Oto funkcje, które możesz ustawić:
Dodawanie rabatów: Istnieje możliwość dodania nowego rabatu za pomocą przycisku "Dodaj nową zniżkę". Pozwala to na tworzenie różnych ofert promocyjnych lub zniżek dla gości.
Zakres zniżek: Można określić, w jakich sytuacja będzie możliwe korzystanie ze zniżek, na przykład czy będą dotyczyć tylko określonych dat lub typów pokoi.
Rabaty dla dzieci: Możesz zdecydować, czy rabaty i dopłaty będą również obowiązywać dzieci, wybierając "Tak" lub "Nie".
Jak ustawić zniżkę na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
W zakładce Channel Manager możliwe jest wybranie opcji dotyczącej konfiguracji Channel Managera
Oto co można ustawić:
Wybór Channel Managera: Na górze ekranu jest rozwijane menu, które pozwala na wybór różnych dostawców usług Channel Managera. Channel Manager to narzędzie, które pomaga zarządzać rezerwacjami z różnych kanałów dystrybucji (np. stron rezerwacyjnych jak Booking.com, Expedia itp.) w jednym miejscu.
Informacje o Channel Managerze: Na środku strony znajduje się wyjaśnienie, czym jest Channel Manager, wraz z listą korzyści z jego używania.
Lista dostawców Channel Managerów: Poniżej opisu znajduje się lista różnych dostawców Channel Managerów wraz z informacją o typie obiektów noclegowych, które obsługują, oraz linkami do ich stron internetowych.
Najczęściej zadawane pytania: Na dole strony jest link do sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami na temat Channel Managerów, co sugeruje, że użytkownicy mogą tam znaleźć więcej informacji i odpowiedzi na swoje wątpliwości.
W tej zakładce możesz ustawić synchronizację kalendarza (iCal).
Oto podstawowe opcje, które można ustawić:
Wybór pokoju/apartamentu/ domku do synchronizacji: Do każdego z pokoi/apartamentów/domków należy oddzielnie wygenerować link do kalendarza, którzy wykorzystasz w innych serwisach, gdzie reklamujesz swoje obiekty.
Akcje kalendarza: Masz możliwość zaktualizowania kalendarza, zaimportowania zewnętrznego kalendarza lub wyeksportowania kalendarza.
Ostrzeżenie: iCal pomaga tylko aktualizować kalendarze, ale nie zapobiega overbookingu (nie jest do tego przystosowany)
W zakładce Pakiety, możesz ustawić pakiet czyli zestaw, który łączy w sobie usługę noclegową z inną usługa np. SPA oferowaną w obiekcie.
To narzędzie służy do tworzenia atrakcyjnych ofert, które mogą przyciągnąć gości do rezerwacji w twoim obiekcie noclegowym.
Jak dodać pakiety i plany cenowe na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
Na końcu formularza znajduje się przycisk "Zapisz", który służy do zapisania wprowadzonych informacji.
W tej zakładce można:
Jak dodać plan cenowy na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
W zakładce Rodzaje pokoi możesz dodać kolejny pokój/apartament do swojego obiektu. Możesz również wprowadzić zmianę ustawień pokoju, który już masz dodany do swojego obiektu.
Wybierając modyfikację pokoju możesz ustawić szczegóły pokoju, wybierając następujące opcje:
Rodzaj pokoju: Wybierz rodzaj pokoju z dostępnych opcji, na przykład "Domek drewniany".
Nazwa pokoju: Wpisz indywidualną nazwę pokoju, którą goście będą widzieli przy rezerwacji.
Ilość takich samych pokoi: Określ liczbę dostępnych pokoi tego samego typu.
Ilość jednostek dostępnych do rezerwacji: Ustaw maksymalną liczbę jednostek tego typu, jaką oferujesz do wynajęcia na stronie Noclegi.pl.
Podwórko dostępne dla gości: Zaznacz, czy podwórko jest dostępne dla wszystkich gości, i wybierz szczegóły dotyczące dostępu.
Metraż ogrodu: Podaj wielkość dostępnego ogrodu w metrach kwadratowych.
Metraż pokoju: Wpisz całkowitą powierzchnię pokoju również w metrach kwadratowych.
Rolety lub żaluzje: Zaznacz, czy pokój posiada rolety lub żaluzje.
Te opcje pozwalają na szczegółowe określenie cech każdego rodzaju pokoju, co jest pomocne dla potencjalnych gości przy wyborze odpowiedniego zakwaterowania.
Funkcjonalności ogólne:
Możliwość ustawienia, czy pokój ma balkon, a także wyboru, ile osób maksymalnie może się w nim zakwaterować.Możesz określić, czy pokój jest dostępny dla osób niepełnosprawnych.
Łóżka:
Wybierz typy dostępnych łóżek w pokoju. Od ilości łóżek będzie zależała ilość osób jaka może przenocować w obiekcie.
Łazienka:
Określ, jakie opcje są dostępne w łazience.
Media:
Zaznacz dostępność telewizji i rodzaj dostępnego internetu.
Kuchnia:
Wybierz, czy w pokoju znajduje się kuchnia oraz jej rodzaj i wyposażenie.
Parking:
Określ dostępność parkingu i jego rodzaj.
Cena:
Możesz wprowadzić cenę za cały dom oraz określić, czy cena dotyczy wszystkich gości lub jest liczbą na osobę.
Każda z tych opcji pozwala na szczegółowe dostosowanie oferty pokoju do potrzeb i oczekiwań potencjalnych gości, co może pomóc w lepszej prezentacji oferty i ułatwieniu procesu rezerwacji.
W zakładce zdjęcia możesz dodać zdjęcia z podziałem na zdjęcia ogólne obiektu oraz na zdjęcia pokoi. Gdy dodasz minimum 4 zdjęcia obiektu, o odpowiedniej rozdzielczości możesz przejść dalej zapisując zdjęcia, aby dodać zdjęcia do odpowiedniego pokoju/apartamentu.
Jak dodać zdjęcia na Nocowanie.pl?
ZOBACZ WIDEO:
W zakładce Usługi zawarte w cenie możliwe jest ustawienie udogodnień jakie są dostępne w obiekcie. Oto możliwe do ustawienia opcje:
Parking:
Można zaznaczyć, czy dostępny jest parking.
Możliwość określenia liczby miejsc parkingowych.
Udogodnienia dla gości:
Wybór dostępnych podstawowych usług, takich jak Wi-Fi, telewizja, balkon, internet, czy przystosowanie dla osób niepełnosprawnych.
Można również określić dodatkowe udogodnienia, takie jak miejsce do biura, pralnia, basen, siłownia, spa, sauna, lobby, bar kawowy, winiarnia, strefa dla dzieci, czy centrum biznesowe.
Na dole ekranu znajduje się przycisk "Zapisz", służący do zatwierdzenia dokonanych zmian w ustawieniach udogodnień obiektu.
W zakładce Informacje ogólne, pod zakładce Ogólne informacje można ustawić podstawowe informacje o obiekcie noclegowym.
Oto możliwe ustawienia:
Nazwa obiektu:
Możesz podać nazwę swojego obiektu noclegowego.
Poprzednie nazwy:
Możesz zaznaczyć, czy obiekt był wcześniej znany pod inną nazwą.
Rodzaj obiektu:
Wybierz rodzaj obiektu, na przykład apartament.
Liczba apartamentów:
Podaj liczbę apartamentów dostępnych w obiekcie.
Maksymalna liczba gości:
Określ maksymalną liczbę gości, którzy mogą być jednocześnie zakwaterowani.
Kontakt:
Wpisz numer telefonu i adres e-mail do kontaktu.
Strona internetowa:
Możesz podać adres strony internetowej obiektu.
Lokalizacja i adres:
Podaj adres obiektu, w tym kraj, kod pocztowy, miasto i nazwę ulicy.
Waluta:
Wybierz walutę obowiązującą w obiekcie.
Na dole ekranu znajduje się przycisk "Zapisz i kontynuuj", który służy do zapisania wprowadzonych informacji i przejścia do kolejnego etapu konfiguracji.
W podzakładce Dane kontaktowe możesz ustawić dane do kontaktu.
Możesz ustawić następujące informacje:
Dane kontaktowe:
Wpisz imię i nazwisko osoby kontaktowej związanej z obiektem noclegowym
Podaj numer telefonu kontaktowego oraz adres e-mail.
Zgoda na kontakt:
Możesz zaznaczyć, czy chcesz otrzymywać więcej danych kontaktowych oraz czy zgadzasz się na ich użycie w celach marketingowych lub finansowych.
Powiadomienia o rezerwacjach:
Określ preferowane metody otrzymywania powiadomień o nowych rezerwacjach, na przykład przez brak powiadomień, e-mail, czy SMS. Na dole strony znajduje się przycisk "Zapisz", który pozwala na zapisanie wprowadzonych danych i preferencji.
W podzakładce: Przydatne informacje można zaznaczyć opcje, które pomogą pomoże gościom lepiej zaplanować ich pobyt i logistykę dojazdów w okolicy Twojego obiektu. Oto opcje, które można ustawić:
Transfery z lotniska:
Możesz zaznaczyć, czy obiekt oferuje transfer z lotniska i czy jest to usługa dostępna.
Odległości:
Możesz podać odległość od centrum miasta. Ustawić odległość do najbliższej ładowarki samochodów elektrycznych. Wpisz odległość od lotniska. Określić odległość od dworca kolejowego. Podaj odległość od przystanków komunikacji miejskiej i międzymiastowej.
W podzakładce: Regulamin hotelowy możliwe jest ustawienie opcji związane z regulaminem hotelowym. Oto one:
Sezonowość działalności:
Określenie, czy obiekt jest otwarty cały rok.
Recepcja:
Możliwość zaznaczenia, czy obiekt posiada recepcję. Ustawienie godzin pracy recepcji.
Godziny zameldowania i wymeldowania: Ustalenie godzin, w których goście mogą się zameldować i wymeldować.
Podatek turystyczny: Decyzja, czy cena zawiera podatek turystyczny. Wysokość podatku turystycznego dla osób dorosłych.
Zwierzęta:
Możliwość zaznaczenia, czy zwierzęta są akceptowane i określenie ceny za ich pobyt.
Języki:
Wybór języków używanych w obiekcie.
Metody płatności:
Zaznaczenie akceptowanych metod płatności, takich jak bony turystyczne czy karty płatnicze. Określenie dostępnych walut.
Zaliczka/depozyt:
Ustalenie, czy wymagana jest zaliczka lub depozyt od gości.
Korzystanie z energii elektrycznej:
Czy goście mogą korzystać z energii do celów innych niż standardowe (np. ładowanie pojazdów elektrycznych).
Rezerwacja pod konkretny adres:
Decyzja, czy goście mogą dokonywać rezerwacji jedynie pod swoje adresy zamieszkania.
W podzakładce Opis obiektu Możesz dodać swój własny opis bądź wygenerować automatycznie
W zakładce Fakturowanie, podzakładce Dane do faktury: przedstawione są opcje konfiguracji danych do faktury.
Oto możliwe ustawienia:
Rodzaj firmy:
Możesz wybrać rodzaj firmy dla której ma być wystawiona faktura (np. indywidualna działalność).Nazwa firmy i adres: Wpisz nazwę firmy oraz adres do faktury.
Państwo i kod pocztowy:
Wybierz państwo i podaj kod pocztowy oraz miejscowość.
Adres korespondencyjny:
Jeśli jest inny niż adres do faktury, masz możliwość podania oddzielnego adresu korespondencyjnego.
NIP/Europejski numer podatkowy:
Wpisz NIP lub europejski numer podatkowy firmy.
Adres email:
Podaj adres email, na który mają być wysyłane faktury. Na dole strony znajduje się przycisk "Następny krok", który pozwala przejść do kolejnej części konfiguracji.
Nowością Nocowanie.pl / Noclegi.pl jest to, że na koniec procesu rezerwacji rezerwujący ma możliwość natychmiastowej wpłaty zaliczki wymaganej do jego rezerwacji. Co oznacza, że turysta rezerwując nocleg od razu może wpłacić przedpłatę.
Może to zrobić wykorzystując szybkie płatności takie jak: Blik, PayU lub płatność kartą. Dzięki korzystaniu z płatności online ewentualne zwroty zaliczek dla gości są wygodne ponieważ to Nocowanie zajmuje się całym procesem.
Płatności online dają również dodatkowe korzyści takie jak wyższa pozycja na liście obiektów w danej miejscowości, obecność w filtrze Płatności online.
Jeśli korzystasz z modelu rezerwacji z potwierdzeniem, czyli on-request, zachęcamy Cię do rozpoczęcia współpracy w celu rezerwacji natychmiastowych, czyli real-time. Wystarczy, że w swoim panelu wybierzesz przycisk – chcę otrzymywać rezerwacje natychmiastowe, czyli real-time, a nasz Dział Obsługi Klienta skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia szczegółów.
Dlaczego warto korzystać z rezerwacji natychmiastowych?
Dzięki temu modelowi zwiększysz swoją pozycję na liście obiektów w Twojej miejscowości. Wyższa pozycja bezpośrednio przekłada się na ilość turystów, która zobaczy Twój obiekt.
Ponad 80% turystów woli zarezerwować nocleg w czasie rzeczywistym, zamiast czekać na dodatkowe potwierdzenie rezerwacji. Korzystając z rezerwacji w systemie rzeczywistym, jeszcze łatwiej przyciągną Państwo turystów do swojego obiektu.
Model z rezerwacjami natychmiastowymi jest odpowiedzią na potrzeby zarówno turystów, jak i naszych partnerów. Już około 70% naszych partnerów korzysta z tego modelu z rezerwacjami natychmiastowymi.
W dzisiejszym świecie każdy z nas jako osoba poszukująca noclegu od razu chce mieć potwierdzenie takiej rezerwacji bez wstępnego czekania na potwierdzenie, czy termin jest wolny. Szybsze potwierdzenie rezerwacji powoduje, że decydujemy się na przyjazd i nie szukamy innych noclegów.
Jak przejść na model rezerwacji natychmiastowych?
ZOBACZ WIDEO:
Zakładka Zwiększenie przychodów - podzakładka Poprawa mojej pozycji: pozwoli Ci na zwiększenie prowizji. Im wyższy procent, który płacisz od zrealizowanej rezerwacji, tym większa premia w pozycjonowaniu Twojego obiektu.
Natychmiastowe wyższe pozycjonowanie
Dzięki tym opcjom możesz szybko poprawić widoczność swojego obiektu i przyciągnąć więcej rezerwacji – na najbliższe dni, tygodnie lub w wybranych terminach.
Co to jest i jak to ustawić?
Zaoferowany poziom prowizji pokazuje, jaki procent wartości dokonanych rezerwacji należy wpłacić na rzecz noclegi.pl. Wartość ta nie może być niższa niż podstawowy poziom prowizji dla danego rodzaju obiektu.
Dzięki temu ogłoszenie Twojego obiektu noclegowego zostanie umieszczone we wskazanej pozycji. Zmiana poziomu prowizji będzie obowiązywać do czasu dalszych zmian. Możliwa jest zmiana w dowolnym momencie, tyle razy, ile chcesz. Nowy poziom prowizji będzie obowiązywał dla rezerwacji, które otrzymasz po wejściu w życie (zapisaniu) zmiany.
Dlaczego warto z niego korzystać?
Zwiększenie oferowanego poziomu prowizji to najłatwiejszy i najszybszy sposób na poprawę pozycji Twojego obiektu noclegowego. Jednym ruchem ustaw poziom swojej prowizji na żądaną wartość, a Twój obiekt noclegowy natychmiast przesunie się na wskazane miejsce.
Zaoferowany poziom prowizji
Poziom prowizji zaoferowanej za okres
Co to jest i jak to ustawić?
Za pomocą oferowanego poziomu prowizji za Okres możesz wprowadzić unikalną wartość dla wybranych dat, inną niż Oferowany poziom prowizji. Jeśli np. chcesz mieć lepszą pozycję na weekend, możesz tutaj zaoferować wyższy poziom prowizji, tylko na wybrany przez Ciebie okres.
TOP obiekt noclegowy
Co to jest i jak to ustawić?
Dzięki temu narzędziu możesz automatycznie licytować na daną pozycję w miejscowości obiektu noclegowego, a wszystko to w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, bez pracy ręcznej, na najlepszych warunkach.
Oflagowany obiekt noclegowy
Co to jest i jak to ustawić?
Po włączeniu tej opcji Twój obiekt noclegowy natychmiast otrzyma wyróżnienie Oflagowanego zakwaterowania. Za dodatkowe oznakowanie pobieramy prowizję +2% (netto) w stosunku do prowizji podstawowej.
Ważne!
Informacje o pozycji wyświetlane na stronie dotyczą wyłącznie stron listowych Noclegi.pl i stron listowych Nocowanie.pl z ofertami obiektów noclegowych, które można zarezerwować natychmiastowo.
Dzięki temu ogłoszenie Twojego obiektu noclegowego zostanie umieszczone we wskazanej pozycji na aktualnych w podanym okresie stronach z listą. Możesz zmienić/usunąć okres w dowolnym momencie, tyle razy, ile chcesz. Poziom prowizji zaoferowany za okres pobytu będzie obowiązywał dla rezerwacji przyjeżdżających w terminach przyjazdu w wybranym okresie po jego wejściu w życie (zapisaniu).
Dlaczego warto z niego korzystać?
Rekomendujemy skorzystanie z oferowanej prowizji za okres jeśli masz okresy, które są dla Ciebie trudniejsze do wynajęcia. Im dalsze miejsce zajmuje Twój obiekt noclegowy na liście wyników, tym większa szansa, że Twój pokój pozostanie niewydany w danym okresie. Dzięki okresowemu wzrostowi prowizji zwiększasz swoje szanse na wynajęcie pokoju bez płacenia więcej w okresach, które można łatwo zapełnić. Możesz zmienić/usunąć ustawienia w dowolnym momencie, więc nie ma ryzyka, możesz spróbować!
Od tego momentu system na bieżąco monitoruje ogłoszenia obiektów noclegowych w danej miejscowości i w razie potrzeby zwiększa/zmniejsza prowizję tak, abyś osiągnął/utrzymał żądaną pozycję lub zbliżył się do niej jak najlepiej. Licytację automatyczną można w każdej chwili włączyć i wyłączyć.
Dlaczego warto z niego korzystać?
Z naszych statystyk wynika, że decydująca jest rola pierwszych miejsc na liście danej miejscowości: to właśnie te obiekty cieszą się największym zainteresowaniem, największą odwiedzalnością, a tym samym największą liczbą rezerwacji. Poza odwiedzalnością pozycja może mieć również walor prestiżowy, nie ma wątpliwości, że najlepsze/najbardziej poszukiwane noclegi mają swoje miejsce na pierwszych pozycjach. Zdecyduj, jaką pozycję chcesz zająć w swojej miejscowości, resztę zostaw automatycznej licytacji!
Nowy poziom prowizji będzie obowiązywał dla wszystkich rezerwacji po jego wejściu w życie (zapisaniu). Opcję można włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie.
Dlaczego warto z niego korzystać?
Tytuł „Oflagowany obiekt” oznacza dodatkowe podkreślenie (logo, kolor, napis) i znaczną poprawę pozycji. Dzięki jego zastosowaniu możesz spodziewać się większej uwagi i większej liczby rezerwacji ze strony naszych gości.
Model Abonament Plus to nowy typ współpracy, który łączy w sobie elementy rezerwacji online (OTA) oraz tradycyjnego modelu na bazie abonamentu i punktów. Umożliwia to obiektom przyjmowanie rezerwacji online przy jednoczesnym korzystaniu z systemu punktów do pozycjonowania swojej oferty.
Jakie są główne różnice między modelami Abonamentowym, Rezerwacyjnym i Abonament Plus?
Model Abonamentowy opiera się na abonamencie i punktach do pozycjonowania. Model Abonament Plus łączy abonament, punkty oraz niewielką opłatę techniczną 1% za rezerwacje z Nocowania oraz 12% z portali grupy Szallas. Model Rezerwacyjny opiera się wyłącznie na prowizji 12% za rezerwacje.
Jakie korzyści niesie przejście na model Abonament Plus dla obiektów?
Przejście na model Abonament Plus umożliwia obiektom przyjmowanie rezerwacji online, zwiększenie widoczności dzięki promocji na social media i w newsletterach, a także docieranie do większej liczby turystów, w tym zagranicznych. Ponadto, minimalizuje pracę związaną z obsługą zapytań, które nie zawsze kończyły się rezerwacjami.
Czy w modelu Abonament Plus obiekty mogą wpływać na swoje pozycjonowanie?
Tak, obiekty w modelu Abonament Plus mogą wpływać na swoje pozycjonowanie poprzez zakup punktów, podobnie jak w modelu Abonamentowym.
Czy obiekty Abonament Plus będą widoczne na innych portalach?
Tak, obiekty korzystające z Abonamentu Plus będą widoczne również na czołowych portalach rezerwacyjnych w Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. W przypadku rezerwacji od turystów zagranicznych prowizja wyniesie pełne 12%.
Czy mogę powrócić do modelu Abonamentowego po przejściu na model Abonament Plus?
Nie, po przejściu na model Abonament Plus nie ma możliwości powrotu do modelu Abonamentowego.
Jakie są obowiązki partnera w modelu Abonament Plus?
Partnerzy w modelu Abonament Plus zobowiązani są do prowadzenia aktualnej oferty, tj. rzeczywistych cen, dostępności oraz podania zasad przedpłaty i anulowania.
W jaki sposób obsługiwać rezerwacje w modelu Abonamentowym Plus?
Wszystkie rezerwacje składane przez turystów będziesz mógł śledzić w swoim panelu administracyjnym. Dodatkowo, po każdej rezerwacji otrzymasz maila z powiadomieniem. W zależności od preferencji możesz też wybrać rezerwacje z natychmiastowym lub ręcznym potwierdzeniem. Pamiętaj - rezerwacje z natychmiastowym potwierdzeniem w połączeniu z punktami pozycjonującymi dadzą Ci wyższą pozycję na liście obiektów w Twojej miejscowości!
Jak wyglądają rozliczenia w modelu Abonamentowym Plus?
Zakupy abonamentu i punktów pozostaną bez zmian. Oprócz tego raz w miesiącu otrzymasz fakturę z prowizją za zrealizowane rezerwacje w danym miesiącu. Prowizja wynosi jedyne 1% od wartości rezerwacji i wynika z konieczności pokrycia kosztów transakcji dokonywanej przez platformę z użyciem pośredników płatności. W związku z tym, że będziesz otrzymywał rezerwacje nie tylko od Nocowanie.pl, lecz także od naszych partnerów z Grupy Szallas: Noclegi.pl, Szallas.hu, Travelminit.ro, Hotel.cz, Spa.cz, to za te rezerwacje zapłacisz 12% prowizji (ponieważ w tych serwisach nie płacisz abonamentu ani nie kupujesz punktów pozycjonujących). W zamian możesz liczyć na przyjazd gości zagranicznych, którzy będą chcieli zostać na dłużej niż polscy więc ich rachunek będzie wyższy.
Jak zmieni się wygląd listingu po wprowadzeniu modelu Abonament Plus?
Listing w miejscowości będzie podzielony na sekcję z obiektami z rezerwacją online (obiekty Rezerwacyjne i obiekty z Abonamentem Plus) oraz sekcję z obiektami zapytaniowymi (Obiekty korzystające z tylko z Abonamentu). Obiekty z Abonamentem Plus będą mogły korzystać z punktów do pozycjonowania w swojej sekcji.
Czy obiekty w modelu Abonament Plus będą musiały korzystać z dwóch paneli?
Tak, obiekty w modelu Abonament Plus będą korzystać z panelu rezerwacyjnego do zarządzania ofertą oraz przyjmowania rezerwacji i z panelu Nocowania do zakupu punktów i zarządzania swoją pozycją.
Jakie są wymagania dotyczące przyjmowania płatności online w modelu Abonament Plus?
Obiekty z Abonamentem Plus jako opcję domyślną mają włączone płatności online. To ma na celu ułatwienie procesu rezerwacji i płatności dla turystów.
Czy obiekty z Abonamentem Plus mogą korzystać z promocji na social media i w newsletterach?
Tak, obiekty w modelu Abonament Plus mogą korzystać z dodatkowej promocji, takiej jak social media, newsletter oraz kampanie sprzedażowe, co zwiększa ich widoczność i atrakcyjność oferty dla turystów.
Jakie są konsekwencje odwoływania rezerwacji przez obiekty Abonament Plus?
Odwoływanie rezerwacji przez obiekty może skutkować spadkiem ich wartości bonusu w programie Top Gospodarz, co wpływa na niższą pozycję w rankingu. Zachęcamy do korzystania z rezerwacji natychmiastowych, które są wygodniejsze oraz bardziej poszukiwane przez turystów.
Top Gospodarz to program premiujący aktywnych Właścicieli obiektów portalu Nocowanie.pl.Stworzyliśmy go specjalnie z myślą o ułatwieniu komunikacji pomiędzy Gospodarzami i turystami. Wierzymy, że budowanie przyjaznych relacji sprzyja tworzeniu dobrej reputacji, prowadzeniu biznesu i przyciąga więcej turystów.
Jak działa program Top Gospodarz?
Nagradzamy Twoją aktywność. Oznacza to, że Twoje proturystyczne zachowania przynoszą Ci wymierne korzyści (np. otrzymujesz od nas coraz większy rabat na pozycjonowanie)
Twoją aktywność mierzymy w 5 kategoriach:
1. realizacja rezerwacji
2. szybkość odpowiedzi na rezerwacje
3. ocena gości
4. plany cenowe
5. płatności online
Im więcej warunków spełniasz, tym więcej otrzymujesz bonusów. W skrócie: bycie aktywnym się opłaca!
Po co powstał program Top Gospodarz?
Turystyka jest ostatnio jedną z dynamiczniej rozwijających się branż. Coraz więcej podróżujemy, chętniej zwiedzamy i odpoczywamy już nie tylko w wysokim sezonie. Ten rozwój niesie ze sobą wiele nowych możliwości, ale także zagrożeń. Żeby utrzymać wysoką jakość usług turystycznych oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom turystów, chcemy zaprosić Was — naszych Gospodarzy do czynnego udziału w tworzeniu przyjaznej turystyki.
Zbadaliśmy potrzeby turystów korzystających z naszego serwisu i zdecydowaliśmy się, aby premiować zachowania gospodarzy, które te potrzeby spełniają.
Jakie korzyści daje mi udział w programie?
Za szybkie odpowiedzi na rezerwacje i ich akceptację, włączenie planów cenowych, korzystanie z płatności online oraz wysokie oceny gości, nagrodzimy Cię bonusami. Te z kolei zmniejszają liczbę punktów pozycjonujących wymaganych do zajęcia wybranej pozycji. Będąc Top Gospodarzem jesteś wyżej, a wydajesz mniej! Czysty zysk!
Jak mogę wziąć udział w programie Top Gospodarz?
Jeżeli chcesz zacząć korzystać z jego korzyści, wystarczy jak:
- włączysz plany cenowe,
- zdecydujesz się na korzystanie z płatności online
- zadbasz o szybką akceptację rezerwacji.
Nie wymagamy żadnych dodatkowych opłat lub zakładania dodatkowych kont.
Jak mogę otrzymać bonus za wskaźnik realizacja rezerwacji?
Realizacja rezerwacji oznacza dla nas Twoje zaangażowanie w akceptację rezerwacji. Liczy się dla nas liczba zaakceptowanych rezerwacji w stosunku do wszystkich otrzymanych rezerwacji.
Pierwszy bonus przyznajemy za akceptację przynajmniej 50% otrzymanych rezerwacji. Premie rosną z każdym kolejnym progiem. Kolejne progi, za które przyznajemy bonusy wynoszą co najmniej 70% oraz 90% zaakceptowanych rezerwacji. Oceniając realizację rezerwacji bierzemy pod uwagę wszystkie otrzymane rezerwacje z ostatnich 90 dni. Jeśli zdarzy się tak, że nie otrzymasz rezerwacji w ciągu ostatnich 90 dni i tak przyznamy Ci maksymalny bonus w tym wskaźniku.
Jak mogę otrzymać bonus za szybkość odpowiedzi?
Uczciwie odpowiadamy: jak najszybciej. Turyści nie lubią czekać i często rezygnują z rezerwacji, jeżeli czas oczekiwania na odpowiedź się wydłuża. Dążymy do tego, aby otrzymywali odpowiedzi w czasie krótszym niż 2 godziny.
Jeżeli średnia szybkość Twoich odpowiedzi będzie wynosiła 12 godzin— otrzymasz pierwszą premię. Zgodnie ze wzrostem szybkości Twoich odpowiedzi będziemy doliczać kolejne bonusy.
Jeśli zdarzy się tak, że nie otrzymasz rezerwacji w ciągu ostatnich 90 dni i tak przyznamy Ci maksymalny bonus w tym wskaźniku.
Jak mogę otrzymać bonus za plany cenowe?
Bonus otrzymasz jeśli włączysz plany cenowe w swoim obiekcje. Pierwszy bonus przyznajemy w sytuacji, gdy będziesz miał włączony plan cenowy przynajmniej przy jednym pokoju. Ze swojej strony zachęcamy do włączenia planów cenowych przy wszystkich pokojach. Zapewni Ci to najwyższy poziom bonusu.
Jak mogę otrzymać bonus za płatności online?
Wygodne płatności online to standard. Wystarczy, że włączysz je w swoim obiekcie i umożliwisz swoim turystom szybkie opłacenie kwoty przedpłaty już w momencie rezerwacji.
Jak mogę otrzymać bonus za ocenę gości?
Ocena gości to jeden z głównych czynników wyboru obiektu dla turystów przed przyjazdem. Im wyższa tym większa szansa na kolejne rezerwacje. Pierwszy bonus za ten wskaźnik otrzymasz, gdy ocena będzie wynosiła 8. Kolejne bonusy przyznamy wraz ze wzrostem oceny.
Kiedy jest aktualizowana wartość bonusów?
Wartość będzie odświeżana raz dziennie w godzinach nocnych.
Jesteśmy częścią Grupy Wirtualna Polska Holding,
notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych.
do menu